مقالات

تولد یک ثروتمند

کتاب تولد یک ثروتمند

او روی لبه‌ی چشمه نشست، دفترچه‌ی ریچارد را گرفت و شروع کرد به کشیدن. چیزی که کشید این بود:

3-ver431-6-95_03

«ببین، چیزی که من فهمیدم این بود که فرقی نمی‌کنه چقدر پول در بیاری، همه‌اش دود می‌شه و به هوا می‌ره. این شیر پول من بود، و همه‌ی پول از اون در می‌اومد و روی زمین می‌ریخت و خشک می‌شد. من همه‌ی اون رو مصرف می‌کردم. من لوله‌کش بدی بودم برای همین خیال می‌کردم باید شیر رو بیشتر باز کنم. این فقط یعنی پول بیشتری خرج می‌شد و از بین می‌رفت.»

این حرف‌ها ریچارد را به یاد پدرش انداخت. او به یاد چاه ثروت هم افتاد: چقدر سطل آب از چاه بیرون کشیده بودند!

لوله‌کش ادامه داد: «اینجا بود که من تصمیم گرفتم لوله‌کش بهتری بشم. پس قسمتی از درآمدم رو به سمت پس‌انداز هدایت کردم. راستش خیلی هنر نکردم، فقط یه سطل گذاشتم زیر آب و اون رو پر کردم و گذاشتم کنار. والسلام! بعد تصمیم گرفتم که باز هم لوله‌کش بهتری بشم. اگه گفتی چه کار کردم؟ بخشی از پولم رو سرمایه‌گذاری کردم. خب، پول‌هایی که پس‌انداز کرده بودم تکون نخورده بودن، اما سرمایه‌گذاری‌هام شیر پول‌های تازه‌ای ایجاد کردن. پولم داشت پول‌زایی می کرد.»

«من خیلی زود فهمیدم که هر قطره‌‌ای که مصرف بشه هیچ‌وقت بر نمی‌گرده، اما هر قطره‌ای که سرمایه‌گذاری بشه و دوباره سرمایه‌گذاری بشه سود دائم به من بر می‌گردونه. من لوله‌کش خوبی شده بودم پس تصمیم گرفتم که هر سال بخش بیشتری از درآمدم رو سرمایه‌گذاری کنم. روی کسب‌وکارهام سرمایه‌گذاری کردم. روی کارمندام سرمایه‌گذاری کردم. حتی روی خودم هم سرمایه‌گذاری کردم. من با ده درصد از درآمدم شروع کردم، و بعد از سه سال این تبدیل شد به ۴۰ درصد از درآمدم. و بعد از ۶ سال به ۶۰ درصد رسید.»

گزیده کتاب تولد یک ثروتمند

«کم‌کم شیر پول من که از سرمایه‌گذاری‌ها و کسب‌وکارهام می‌اومد از شیر پول ناشی از تلاش‌هام هم بزرگ‌تر شد. پس دیگه لازم نبود خودم هم در کسب‌و‌کارهام کار کنم. بلکه بیشتر زمانم رو صرف توسعه‌شون می‌کردم. البته، همه‌ی این چیزهای خوب وقتی رخ داد که من تصمیم گرفتم لوله‌کش بهتری بشم؛ قبلش از این خبرها نبود.»

ریچارد به این سادگی‌ها قانع نمی‌شد. او می‌دانست که پدرش هم هر ماه کمی پس‌انداز می‌کند و حتی یکی دو بار تلاش کرده بود سرمایه‌گذاری مجدد بکند. اما او نتوانسته بود پول زیادی به دست بیاورد. راستش انگار به همان اندازه که به دست می‌آورد از دست می‌داد.

*برای مطالعه ادامه توصیه های ساده و کاربردی لوله کش به ریچارد می توانید فصل چهارم کتاب تولد یک ثروتمند را از زیر دانلود کنید و همچنین برای سفارش و خرید اینترنتی این کتاب به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید